pondělí 2. ledna 2012

???

Se zkouškovým obdobím nastává špatná nálada. A to, jestli to člověk vůbec zvládne a zda vůbec má tu chuť to zvládnout.
Myslím, že se s podobnými příspěvky v nejbližších týdnech asi roztrhne pytel...
Jsem na škole s přítelem, máme v Českých Budějovicích pronajatý krásný byt, moc si to užíváme, chodíme spolu do školy, každý na svou brigádu... Ale...
To je ten problém, z brigády utáhneme sotva nájem a nějaké to jídlo, ale na užívání nezbývá, i když rodiče finančně pomáhají. To je bod zlomu číslo 1. Chceme si užívat, jet o víkendu na výlet, ale prostě na to nemáme peníze. Chceme si skočit jen tak na dobrou večeři a třeba do kina, ale to jsou další náklady. Chceme hezké oblečení...
Nebaví nás počítat vše, za co dáme pár korun.... Ale to je asi prostě studentský život...
Bod zlomu číslo 2 je, že nás studium prostě nebaví, nebaví nás poslouchat nudné přednášky, hrotit cvičení, zda máme plnou docházku atp. Taky jsem na vysokou šla za účelem dál studovat jazyky, což se na naší škole říct nedá. Jazyky mají úroveň základky, u druhého to ještě chápu, že se jede od začátku, ale probírat na vysoké škole v angličtině časotání slovesa to be mi přijde hodně smutný....
Já  jsem naprostej ekonomickej antitalent a trochu nechápu, co na tý škole dělám, bavil by mě třeba jen manažerský kurz a angličtina... Jenže to je asi uplně jinej typ školy a ne v naší republice...
To je další věc, řekli jsme si, že pokud se neudržíme ani jeden na škole, že byt pustíme a pojedeme na delší dobu do zahraničí jako aupair pár. Máte s tím někdo zkušneost? Přítel by se pořádně naučil anglicky a já zdokonalila, pro oba je to výhoda a každý zvlášť jet nechceme... To se asi většině bude zdát jako naše blbost, ale snad mě někdo pochopí, že prostě bez něj nikam nepojedu...

Co vy? také vás chytají tkaové stavy?

Další věc je práce, přijde mi, že nechci dělat nic podřadného, rovnat dorty na pult mě nějak nenaplňuje, ale ted mi (snad) vyjde brigáda v jednom obchodě s oblečením a mam z toho strach, jestli to vůbec zvládnu.... Tak si řikam, jestli nejsem magor, když se bojim dělat i podřadnou práci a strašně chci dělat nějakou smysluplnou, co mi k něčemu bude....

13 komentářů:

  1. Mě to příjde moc hezký, že spolu takhle chcete trávit čas. A pokud spolu zvládáte bydllet, tak byste zvládli i jet do zahraničí. Ale třeba spolužačka (letos maturuji), byla o prázdninách se svým klukem v anglii u jeho příbuzných, byli tam více než dva měsíce a pak jak dojeli, tak se s ním rozešla.. Což mě překvapilo, měla by mu být vděčná.. Ale je pravda, že když s ním trávila celé dva měsíce, že si musela odpočinout. Ale to je taková namyšlená holka, že už se k němu nevrátila.. Mě třeba stačila týdenní dovolená s mým a čtvrtý den už jsme na sebe štěkali.. Ale to je asi prostě přirozený. Každopádně bydlet spolu, taky bych to chtěla vyzkoušet. Ale společný byt.. Na to bych si netroufala, protože jak teď píšeš, musí to být náročný..
    Ta škola, to je těžký. Musím si teď vybrat výšku, ale já prostě nevím. A nechci jít někam, kde mě to nebude bavit.. Takže mě chytají stavy teď pořád, ohledně školy.
    A na brigádě jsem ještě nikdy nebyla a to jsem o prázkách sháněla, ale já jsem strašně vybíravá. Obchod s oblečením bych asi brala.. Třeba vybalovat oblečení a nikomu nezavazet. Sna se ti tam bude líbit a dostaneš i o něco vyšší finanční ohodnocení, i kdyby o pár šupů.. =)

    OdpovědětVymazat
  2. no podle mě zkusit si bydlet spolu je skvělý, člověk toho druhýho dostpozná, o dost líp. my jsme spolu 2,5 roku, takže jsme se znali dobře i před tím, ale ted máme ještě lepší vztah aneštěkáme se nikdy,jen max kvůli prkotinám a to si jen něco vytkneme =)...do toho uk bych jela i pracovat a měla pronajatý byt, uvidíme, jak to všechno dopadne. já naprvní brigádě byla ve 12letech ve zverimexu, pak dlouho nic, pak v cestovce, pak v kavárně, obchodě s kosmetikou a ted snad tohle, tak uvidíme....

    OdpovědětVymazat
  3. Co to spojit, vybrat si jinou školu (ale to by ses musela celkem zabejčit a vydržet do konce roku, protože co bys ještě do dalších přijímaček dělala a mohla by sis pak nechat i některý zkoušky z prvního roku i uznat) a odjet s ní na Erasmus? Btw. si teda myslím, že studovat jazyky pořádně se dá jedině, pokud si vybereš filologicky zaměřenou vysokou. Mám kamarády po ekonomických školách a nedá se říct, že ač tam mají taky mimo jiných věcí jazyk, brilantně by se tam naučili. To se nedá, to by vysloveně muselo být tak zaměřené. Myslím, že na VŠ se prostě bokem při jednom druhé na kvalitní úrovni nenaučíš. No, student si docela drsně vyzkouší, jak se žije z ruky do úst, protože rodič snad poskytne pár korun na nejnutnější fungování a na bůhvíjaké vyskakování takový život není, protože VŠ není zrovna levná věc. Jenže ono je to v práci podobný, taky pak počítáš každou korunu i když jsou to tvoje peníze a dají ti jistou svobodu. Já už jsem teda ve druháku na vysoké, ale pořád mě to baví i když je toho někdy fakt až nad hlavu. Ale ten obor miluju a prostě jsem se sekla, že ho minimálně na bakaláře dodělám i kdybych u toho měla zblbnout, za ty nervy mi to stojí. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. tak my jsme v č. budšjovicích a tady je pak už jen jihočeská univerzita.... no uvidíme, jak to všechno dopadne =(

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem předpokládala, že jsi na Jihočeské univerzitě? Ta vím, že v Budějkách je. Smím ze zeptat, co teda studuješ? Jestli chceš vysokou vůbec ještě někdy dělat nebo ne, to víš nejlíp sama. Pokud se chceš pořádně naučit jazyk, tak buď odjeď anebo jdi studovat filologii. (Ale na druhou stranu se asi pořád budeš muset smířit s faktem, že třikrát přepočítáš každou korunu, kterou ti vaši dají nebo ji vyděláš, než ji za něco vydáš. Levná legrace nebude podle mě ani jedna eventualita, ani vydržet na škole, ani odjet na jazykový pobyt.)

    OdpovědětVymazat
  6. v budějkách je ještě jedna, nová státní škola. vysoká škola technická a ekonomická =)

    OdpovědětVymazat
  7. Taky jsem si myslela, že jsi na Jihočeské. Studuje tam moje bývalá spolužačka ze střední a školu si chválí i když občas nadává, že je to těžké, ale která vysoká škola těžká není? Já studuji taky na ekonomické, v Ostravě. S přítelem se vídáme poměrně méně než předtím, což vede dost k hádkám,ale v poslední době se to zlepšilo. Obor, který studuji mě taky moc nebaví, ale snažím se to překousnout a doufám, že dojdu po lednu dál. Jsem na kolejích, které stojí měsíčně docela dost, platí mi to naši a jak říkáš ty, počítáme každou korunu. Já se teda budu snažit, abych tady zůstala a nehodila půl rok jen tak za hlavu.

    OdpovědětVymazat
  8. Přijde na to, jestli lpíš na tom mít VŠ, jestli jsi ochotná třeba i přesídlit jinam (dal by se bezesporu studovat jiný obor a i kombinovaně a u toho stabilně pracovat, ale to záleží, kde a co). Tím by se dala trochu řešit i ta finanční náročnost studia. Pokud bydlíte dva, o náklady na byt, nájem a spol. se podělíte, případně by vás mohlo bydlet i víc, třeba s dalším párem (ale zas je to o prioritách, jestli máš natolik ráda své soukromí nebo z něj slevíš) a jeden pevný plat by byl určitě milý. A jestli chceš mít VŠ, tak jakou. Jestli víš, co chceš dělat. Co si budem vykládat, vždycky je ve škole něco, co člověka nebaví. Jak jsem pochopila, jsi v prvním semestru. Možná by stálo za to to nechat ještě odležet do konce prváku. Aby tě jednou nemrzelo, že ses na školu vykašlala. A i kdyby ti nebylo líto téhle školy a dělala jsi jinou, šlo by nechat si třeba i uznat zkoušky a zas by to bylo veselejší.Nemáš za sebou zatím ani jednu, že? Chodíš do školy ten první semestr. Jinak na chlapa bych se v tomhle fakt neohlížela. Děláš to pro sebe, pro svou budoucnost. Vzdělání a jakákoli znalost (cizí řeč etc.) je pro tebe, investice pro tvou budoucnost, kterou ti nikdo nevezme. Bůhví, co se stane se vztahem.

    OdpovědětVymazat
  9. Jestli chceš studovat angličtinu tak si ji dej na peďku, tam se jí z vysokých škol co tu jsou naučíš nejvíc,... nebo to prostě předtrp prvák na týhle vš a pak jeď na erasmus, tam si jazyky procvičís

    OdpovědětVymazat
  10. To je hezký, že s přítelem trávíte tolik času.. Taky si nedokážu představit dýl jak pár dnů bez něj. Takže brigáda určitě s ním.. A vejška.. Já teda mám vybranou vejšku, kam chci jít, taky hlavně kvůli příteli, ale strašně se bojíám, že nedám TSP.. Takže nevím. Jinak aupair.. Podle mých kamarádů a známých by to nikdo už dělat nechtěl, hlavně ne v Anglii, kde jsou děcka strašně rozmazlený a nemůžeš jim ani nic říct..

    OdpovědětVymazat
  11. chce si to určit priority.
    s přítelem jsme spolu dva roky a rok a 4 měsíce spolu bydlíme. oba pracujeme na plný úvazek a oba studujeme na plný úvazek... jen je potřeba to umět skloubit nějak dohromady. nebydlet spolu, občas se ani nevidíme, ale máme teď ještě pejska co nás občas nutí dělat všemu kompromisy, ale jde to. jen se musí chtít. práci musíš jít ty naproti- nejlepší se poptat kamarádů/spolužáků/známých a zkusit toho víc jak míň, abys vůbec zjistila, co chceš a co rozhodně nechceš dělat.

    chce to vůli a sebezapření, odepření si některých věcí (na které nezbývá čas či finance nebo i obojí) ale o to víc si to budete užívat až budete moci jet na výlet na dva dny někam pryč, až budeme moci jít na večeři do dobré restaurace nebo si koupit sem tam nějakou věc jen tak pro radost.


    člověk si váží víc věcí, které má jen vyjímečně.
    Hlavně to nevzdávej a věř, že lepší časy budou, jen jim musíš jít naproti.

    OdpovědětVymazat
  12. mě znáš...já bych nestudovala, co mě nebaví. Zkusila bych jinou výšku. S Petrem jsem 3,5 roku a na rok bez něj stejně pojedu pryč (a to ho pořád miluji ;) )...jak tu někdo píše, je to jen o "prioritách". Jestli však chceš jet do ciziny s ním, tak to určitě zkuste...třeba to někde dělají. Petr mi o něčem takovém řikal, holka -domácnost, kluk - zahradník. Což by bylo fajn :)Hlavně, Pájí, ber vše pozitivně a pak to bude vše lepší. Strašně moc věcí začíná v hlavě. :*

    OdpovědětVymazat
  13. Na jihočeské na ff je nově katedra anglistiky a musím říct, že je fakt dobrá. Přesně jak psal někdo nahoře, na dobrou znalost buď vyjet do anglofonní země nebo filologie, což má každé svoje pro a proti žejo. Pokud jsi spíš ten typ, co si to potřebuje prožít, au-pair bude asi skvělá zkušenost - akorát si myslím, že jako au-pair pár se anglicky moc nenaučíte, nebo aspoň ne až na tak vysoké úrovni, ale co já vím :)Co se týče jihočeské a angličtiny, protože ta katedra je mladá, je taky dost progresivní - třeba na učitele si fakt nemůžu stěžovat. Naše úroveň by teď měla být CAE - ale jasně, někdo to má a někdo kolem toho zatím jenom krouží :)

    OdpovědětVymazat